2010 m. rugpjūčio 2 d., pirmadienis

"Gėlėta" Lenkija

Jei tenka laimė pakeliauti po svečias šalis (miestus), visada bandau žvilgtelėti į tos šalies (miesto) gėlių parduotuves, sužinoti apie floristikos tradicijas ir pan.
Taigi, keletas pastebėjimų apie Lenkiją iš šios pusės:

- floristikos gerbėjai Lenkijoje gali džiaugtis dviejais man žinomais šios tematikos žurnalais: FLORUM ir BUKIETY. Abu juos galima gauti ir Lietuvoje, todėl dauguma besidominčių su jais yra susidūrę. Mano nuomonė - jei turėčiau visus numerius, gal ir nebūčiau jais visiškai patenkinta, tačiau retkarčiais perkant,tikrai randu kažką įdomaus. Beje, FLORUM kažkokiu periodiškumu pasiūlo skaitytojams ir mokomąją video medžiagą;

- be begalinės kursų pasiūlos, lenkai turi ne vieną floristikos mokyklą. Štai man žinomų mokyklų internetiniai puslapiai:
- Varšuvoje
- Poznanėje, matau, kad bendradarbiaujama su vokiečių floristikos meistru Gregor Lersch.
Pirmas įspūdis apžiūrėjus minėtus puslapius tikrai geras - yra savaime suprantami mokymosi lygiai, terminai, mokymosi programos, kainos. Kadangi esu visais būdais rinkusi informaciją apie analogiškus mokslus Lietuvoje, manau, turiu teisę lyginti - taigi 1:0 lenkų naudai (matosi, kad mokyklos su įdirbiu ir kad studentas "neperka katės maiše", t.y. neatsitiks taip jog "aukštą žinių lygį suteikianti" 7 metus veikusi mokykla vos tik pradėjus mokytis, nebepakvies tęsti mokslų...);

- užrašą "Kwiaciarnia" net ir mažuose miesteliuose mačiau tikrai ne vieną (tai mane visada džiugina, Berlyne liūdnai nužiūrėdavau prie įėjimų į požemines stotis gėles parduodančius tamsaus gymio žmones, tačiau mano pamatytas ten floristikos salonas mane sustabdė prie lango ilgam...) Tose Kwiaciarnia'iose dažnai parduodamos ir smulkios dovanos. Patogu. Lygis įvairus, gėlių, puokščių, kompozicijų pasiūla įvairesnė nei Lietuvoje. Į akis krenta Kwiaciarnia'ų eksterjero apipavidalinimas - jos labiau matomos gatvėje dėl įvairaus dekoro (vėl gi, įvairaus lygio, įvairiam skoniui, geriau, blogiau). Spėju, kad pas mus tokį dekorą riboja kokios nors savivaldybių nustatytos taisyklės ar nustatyti įkainiai;

- dar apie gėles: kaip ir dauguma europiečių, lenkai gausiai puošia gėlėmis savo balkonus, terasas, kiemus. Galima drąsiai sakyti, kad Lenkija yra "gėlėta". To linkiu ir mums!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą